Zapach Comme des Garcons Serpentine to kolejna artystyczna współpraca po Comme des Garcons i Stephen Jones Wisteria Hysteria. Jest on połączony z Serpentine Galleries, które znajdują się w Królewskim Parku Kensington Gardens w centrum Londynu.
Brytyjska artystka Tracey Emin otrzymała zlecenie zaprojektowania butelki dla Serpentine by Comme des Garcons oraz grafiki na pudełku. Dyrektor kreatywny Christian Astuguevieille wykorzystał pracę perfumiarki Emilie Coppermann w jej pierwszym aromacie dla marki. Pani Emin zaprojektowała na boku flakonu napis „Trawa. Drzewa. Jezioro. I Ty.” Pierwsze dwie części tego wyrażenia opisują Serpentine dość zwięźle, ponieważ jest w nim wyraźna zieleń, zanim nuty drzewne zaczną drewnieć. Monsieur Astuguevieille chciał, aby kompozycja uchwyciła „Naturę w mieście”. Zapach zieleni i roślin zespojony z zapachem asfaltu otaczających park dróg. Coppermann wykonuje tu niesamowitą robotę, świetnie rozumiejąc kierunek w jakim ma podążać, wykonując zadanie w sposób godny podziwu.
Perfumiarka w mistrzowski sposób bierze trochę zielonych nut i dodaje akord pyłkowy składający się z galbanum i liścia irysa, aby ożywić otwarty park. To przyrodnicza część „Natura w mieście”. W części miejskiej asfaltowy akord czarnego piżma i gałki muszkatołowej jest wzmocniony ozonową grupą nut, które dodają lekko gorączkowej, miejskiej atmosfery naturalnej zieleni nut otwierających. Ostatnia porcja miasta pochodzi z akordu zanieczyszczeń benzoiny, drewna jałowca i drewna gwajakowego. Trochę labdanum i wędzonego cedru dodają nieco więcej kontekstu zapachom miasta. Trwałość esencji wynosi 8-10 godzin przy ponadprzeciętnej projekcji.
Myślę, że Serpentine będzie dzielącym kawałkiem perfumerii, z tyloma krytykami, co zwolennikami. Możecie mnie zaliczyć do obozu kibiców, ponieważ doceniam umiejętności Emilie Coppermann w dodawaniu wielu nut, które mają zakłócić radość z korzystania z pięknej murawy parku miejskiego. Odgłos taksówki, upał autostrady, lekko brudny zapach samego powietrza. To, co jest tak bardzo dobre, to możliwość przywołania wszystkich woni miasta bez przytłaczania zapachu parku. Przez całą drogę przez Serpentine jest tam zielony motyw, a zapachy miasta nakładają się na wierzch, ale nigdy nie kończą się zwycięstwem, ponieważ przyrodzie udaje się utrzymać miasto w ryzach. W pierwszej próbie dla Comme des Garcons, Coppermann pokazuje, że zdecydowanie rozumie estetykę marki i kontynuuje obecną passę wydawnictw tego domu.